9 نکته مهم که قبل از رفتن به کلینیک روانپزشکی باید بدانید

اگر شما به این فکر افتاده اید تا برای حل برخی از مشکلات خود به یک کلینیک روانپزشکی و یا کلینیک مشاوره مراجعه کنید، باید به شما تبریک بگوییم. چرا که این تصمیم به این معنی است که با شجاعت فراوان تشخیص داده اید که به کمک نیاز دارید. توجه به این نکته بسیار مهم است، چرا که آمارها نشان می دهد از هر 5 نفری که  نیا مند مراجعه به کلینیک روانپزشکی و کلینیک مشاوره هستند، تنها یک نفر اهمیت موضوع را درک کرده و برای درمان خود اقدام  به مراجعه حضوری به کلینیک روانپزشکی و کلینیک مشاوره می کند.


برای آنکه بتوانید در این مسیر بهتر قدم بردارید و راهنمایی های حرفه ای تری دریافت کنید، با افق سلامت همراه باشید تا اطلاعاتی که از تجربه مراجعان کسب نموده ایم را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و به شما کمک کنیم تا برای ادامه این مسیر مصممم تر باشید. متخصصان بسیار باتجربه و توامندی وجود دارند که آماده کمک به شما هستند، به شرط آنکه بدانید در چه زمانی باید به چه کسی مراجعه کنید و قبل از مراجعه چه مواردی را باید درباره روانپزشک خود بررسی کنید. با افق سلامت همراه باشید تا 10 نکته کلیدی که باید قبل از رفتن به کلینیک روانپزشکی و کلینیک مشاوره بدانید را با هم مرور کنیم.

 

 

کلینیک روانپزشکی

 

نکته شماره 1 : حوزه تخصصی کادر درمانی را بشناسید:


روانپزشکان در تمامی حوزه های بهداشت روان آموزش دیده اند. درنتیجه آن ها می توانند در تمام زمینه ها به شما پشتیبانی و راهنمایی های لازم را ارائه دهند. علاوه بر این، از آنجا که روانپزشکان نسبت به روانشناسان شناخت بیشتری در شناخت داروهای درمانی دارند، ممکن است از بینش پیچیده تر و متفاوتی به روند درمانی داشته باشند. بنابراین ملاقات با روانپزشک برای تکمیل روان درمانی و همچنین مدیریت دارو درمانی برای مراجع بسیار مفید خواهد بود.

 


هم چنین برخی از روانپزشکان دارای تجربیات و تخصص بالاتری برای درمان برخی از اختلالات هستند. برای مثال می توان به روانپزشکی کودکان، بیش فعالی در بزرگسالان، سلامت زنان، روانپزشکی سالمندان، افسردگی، اختلال های اضطرابی، اختلال دو قطبی و اختلال پانیک اشاره کرد. اگر شما نیاز به دنبال درمان تخصصی تری باشید می توانید به روانپزشک متخصص در آن زمینه خاص مراجعه نمایید. کلینیک روانپزشکی افق سلامت با دارا بودن کادر تخصصی روانپزشکان می تواند به شما کمک کند تا بتوانید روانپزشک مناسبی برای مشکل خود انتخاب نمایید.
 


 

نکته شماره 2 : بررسی کنید آیا می توایند به راحتی با روانپزشک خود ارتباط برقرار کنید؟

توجه به این نکته بسیار مهم است که شما بتوانید به راحتی با روانپزشک و یا درمانگر خود ارتباط برقرار کنید. اولین نشانه می تواند تماس های تلفنی ابتدای کار باشد. اگر شما با کلینیک روانپزشکی تماس می گیرد ولی کسی پاسخگو شما نیست، شاید بهتر باشد به کلینیک روانپزشکی دیگری مراجعه کنید.

 

شما باید مطمئن باشید که می توانید به راحتی با روانپزشک خود گفتگو کیند و او نیز می تواند احساسات شما را درک کند، در غیر این صورت روند درمان برای شما موثر نخواهد بود. روانپزشک و یا درمانگر شما باید بتواند بدون قضاوت کردن به صحبت های شما گوش دهد و اطلاعات شما را به صورت محرمانه نزد خود نگه دارد، البته  مگر در مواردی که از نظر قانونی ملزم به اطلاع مراجع ذی صلاح باشد.

نکته شماره 3 : هزینه جلسات را بپرسید و بررسی کنید که آیا مشمول پرداخت بیمه می شود؟

بسیار مهم است که هنگام انتخاب روانپزشک درباره هزینه های آن با بیمه خود صحبت کنید و بررسی کنید در صورتی که بیمه شما هزینه های آن را نپردازد آیا قادر به پرداخت هزینه های آن هستید یا خیر. قبل از شروع روند جلسات بهتر است درباره تعداد جلسات و هزینه آن برآورد لازم را داشته باشید تا بتواتید روند درمان را تکمیل کنید.

 

برای استفاده از برخی از بیمه های تکمیلی نیاز است تا شما قبل از آغار مراحل درمان با بیمه خود هماهنگی های لازم را انجام دهید. کلینیک روانپزشکی افق سلامت تاکنون در این زمینه همکاری خوبی با مراجعان خود داشته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های جلسات مشاوره کلینیک روانپزشکی می توانید به راحتی با ما تماس بگیرید.
 

کلینیک روانپزشکی
 

نکته شماره 4 : با رویکرد روانپزشک خود آشنا شوید:

برای اکثر بیماران مهم است که بدانند نحوه روند درمانی آن ها به چه صورت است و برای درمان کامل نیاز به چند جلسه مشاوره دارند. رویکرد روانپزشکان در این مساله با هم متفاوت است. بنابراین قبل از مراجعه به کلینیک روانپزشکی و انتخاب روانپزشک، این نکته را در نظر داشته باشید که آیا روانپزشک شما درباره اینکه داروها چگونه کار می کنند و تا چه زمانی باید به مصرف آن ادامه دهید با شما صحبت خواهد کرد یا خیر.

 

اگر شما از جمله مراجعینی هستید که مایلید کاملا در جریان پیشرفت بیماری خود قرار بگیرید و دوست داریدروان پزشک شما در جریان روند درمانی شما قرار داشته باشد، بهتر است از قبل با روانپزشک خود در این باره صحبت کنید. رعایت کردن این نکته ها باعث می شود تا نه تنها وقت و منابع مالی شما به هدر نرود، بلکه موجب می شود تا از مراجعه به کلینیک روانپزشکی دلسرد نشوید.

نکته شماره 5 : بتوانید زمان های مراجعه های بعدی به کلینیک روانپزشکی را تعین کنید:

از آنجایی که مراجعه به روانپزشک و استفاده از دارو درمانی امر بسیار مهمی است، شما و روانپزشک تان باید بدانید که چه زمانی داروها تمام می شوند و شما باید کی  مجددا به کلینیک روانپزشکی مراجعه کنید. در مصرف برخی از داروهای روانپزشکی نباید حتی 24 ساعت نیز تاخیر بیوفتد، در حالی که شاید برخی از آن ها را بتوانید تا یک هفته نیز قطع کنید. بنابراین حتما این نکته را با روانپزشک خود بررسی نمایید. چه زمانی باید مجددا مراجعه کنید؟ آیا برای تمدید نسخه باید مجددا مبلغی بپردازید؟ 

 

روانپزشك تهران


در کلینیک روانپزشکی افق سلامت شما می توانید به راحتی با روانپزشک این پرسش ها را بررسی نمایید و زمان های قرار ملاقات خود را از قبل تعیین کنید. این روش موجب افزایش اعتماد مراجع به روان پزشک شده و نوید بخش یک روند درمانی اطمینان بخش خواهد بود.
 

کلینیک روانپزشکی
 

نکته شماره 6 : برررسی کنید که روانپزشک شما چه قدر در دسترس است؟

توجه به این نکته بسیار مهم است. شاید زمانی پیش بیاید که شما نیاز به یک جلسه فوری داشته باشید. بهتر است از قبل این نکته را بررسی کنید که روانپزشک شما چه قدر در دسترس است. آیا می توانید با تماس به کلینیک روانپزشکی به او دسترسی داشته باشید و یک جلسه فوری تنطیم کنید؟ آیا او به ایمیل و یا پیام شما پاسخ خواهد داد.

 

در صورت بروز مشکلات اورژانسی آیا کلینیک روانپزشکی می تواند پزشک جایگزینی برای شما در نظر بگیرد؟ شما می توانید نگرانی های خود را به راحتی با کلینیک روانپزشکی افق سلامت در میان بگذارید. برای انجام این کار تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

نکته شماره 7 : آیا روانپزشک شما با جلسات روان درمانی خود را هماهنگ خواهد کرد؟

قبل تر به این نکته اشاره کردیم که ممکن است لازم باشد همزمان با مراجعه به روانپزشک، از جلسات روان درمانی نیز استفاده نمایید. در صورتی که در ابتدا روانپزشک شما خود مسئولیت این کار را  به عهده بگیرد، شما باید بررسی کنید که آیا این روند را ادامه خواهد داد یا خیر. بهتر است شما هم چنین از او بپرسید که اگر روانپزشک شما خود قادر به ارائه خدمات روان درمانی نیست، چه کسی را برای این کار به شما معرفی خواهد کرد. آیا می تواند خود را با جلسات روان درمانی شما هماهنگ کند و با توجه به نتایج پیشرفت شما در جلسات، روند درمانی شما را برنامه ریزی نماید؟ 

 


به خاطر داشته باشید که ممکن است تعداد جلسات روان درمانی با جلسات روانپزشکی متفاوت باشد. در صورتی که روانپزشک شما مسئولیت جلسات روان درمانی شما را نیز به عهده بگیرد، شما می توانید بررسی کنید که می توانید جلسات را با هم تلفیق کنید یا خیر. این کار می تواند موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود.

 

هم چنین برای راحتی بیشتر می توانید به کلینیک روانپزشکی مراجعه نمایید که دارای کارد تخصصی روانپزشکی و روان درمانی متعددی باشد. در این صورت هماهنگی جلسات برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. کلینیک روانپزشکی افق سلامت با داشتن شعبه های متعدد در سطح شهر تهران و داشتن متخصصین روانپزشکی و روان درمانی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
 

کلینیک روانپزشکی
 

نکته شماره 8 : بررسی کنید دیگران راجع به آن ها چه می گویند؟

قبل از تماس با کلینیک روانپزشکی و یا روانپزشک مورد نظر، کمی درباره او تحقیق کنید. وجود اینترنت کار شما را در این زمینه بسیار ساده کرده است. شما می توانید به راحتی کلینیک روانپزشکی شهر تهران یا منطقه خود را جستجو کنید نظرات دیگران را درباره استفاده از آن مرکز مرور کنید. مراجعه به صفحات رسانه های اجتماعی آن ها و یا مراجعه حضوری به کلینیک روانپزشکی نیز می تواند یکی دیگر از گزینه های شما باشد.

 

اگر موضوع و یا دیدگاه منفی وجود دارید که می خواهید درباره آن با روانپزشک خود صحبت کنید، بهتر است قبل از شروع روند درمانی این کار را انجام دهید.  یکی از این دیدگاه های منفی می تواند نظرات بیماران سابق روانپزشک مورد نظر شما باشد. یافتن یک روانپزشک مناسب که درک درستی از نیازها و احساسات شما داشته باشد، می تواند عامل مهمی در ادامه دادن روند درمانی  شما در کلینیک روانپزشکی باشد.

 

نکته شماره 9 : ببینید آیا تنظیم قرار ملاقات با روانپزشک کار سختی است؟

حین اولین تماس های خود با کلینیک روانپزشکی می توانید این نکته را جویا شوید که روانپزشک شما در طول روز چند بیمار می بیند؟ حتما در مورد نحوه قرار ملاقات با کلینیک روانپزشکی خود صحبت کنید. برخی از روانپزشکان به قدری مراجع دارند که بیماران آن ها برای قرار بعدی باید روزهای زیادی منتظر بمانند. هم چنین درباره نحوه کنسل کردن جلسات مشاوره با کلینیک روانپزشکی خود از قبل صحبت کنید. رها کردن روند درمان ممکن است برای مراجعان بسیار سخت و تاثیرگذار باشد.

 کلینیک روانپزشکی تهران

کلینیک روانپزشکی افق سلامت به عنوان یک کلینیک روانپزشکی معتبر و دارای سابقه کاری موفق، به شما این اطمینان را می دهد که برای تنظیم قرارهای مشاوره روانپزشکی همیشه در دسترس شما است.

 


کلینیک روانپزشکی افق سلامت با دارا بودن کار مجربی از روانپزشکان و روانشناسان تا کنون توانسته است به هزاران مراجع کمک کند تا شرایط زندگی خود را به نحو دلخواه خود تغییر دهند. اگر به فکر مراجعه به یک کلینیک روانپزشکی مطمئن و پاسخگو هستید، می توانید به سادگی با کلینیک روانپزشکی افق سلامت تماس بگیرید.

 

لینک کوتاه:

zood.link/2qk5s

مشاهده متخصصین گفتاردرمانی

مشاهده خدمات روانپزشکی